Krzyż Federacji Skautingu Europejskiego

Informacje dla rodziców
Kontakt
Skontaktuj się z nami

Poniżej wyświetlane są tylko wiadomości z etykietą biwak. Aby ponownie wyświetlić wszystkie wiadomości kliknij tutaj...

MAJ 2015

Biwak 2 Drużyny Puławskiej - maj 2015

Paulina WinnickaLink do wiadomości

O godzinie 8 spotkałyśmy się przed kościołem w Wąwolnicy – zastępy Jaskółka, Wiewiórka, Jaszczurka i Wilga. Ola, drużynowa powiedziała zastępowym, jaka gra nas czeka w drodze do Nałęczowa. Szłyśmy ok. 3 godziny. Doszłyśmy do domu hufcowej i tam musiałyśmy uzupełnić krzyżówkę.

Nasza drużynowa razem z przyboczną przygotowały obiad, czyli ryż z jabłkami. Po obiedzie była siesta. O godzinie 15 była msza. Po mszy był konkurs na namalowanie (najbardziej kreatywnie) harcerki. Miałyśmy na to zadanie 2 godziny. Po konkursie przygotowałyśmy kolację, a po kolacji umyłyśmy się. O godzinie 21 poszłyśmy do lasu. Tam była gra, która polegała na znalezieniu flagi. Flagę zdobyła Teresa z Jaszczurki. Cisza nocna zaczęła się o 22.

Następnego dnia pobudka była o 8. Przed śniadaniem, które każdy zastęp przygotowywał sam, był apel. Po śniadaniu była Olimpiada Sportowa – bieg w workach i chodzenie z zawiązanymi oczami. Następnie odbył się konkurs kulinarny. Jaszczurka przygotowała kurczaka w cieście, Wiewiórka sałatkę gyros, Jaskółka nuggetsy, a Wilga kurczaka po chińsku. Na ugotowanie obiadu miałyśmy 3 godziny. Po obiedzie był apel kończący, na którym dostałyśmy wstążki. Wiewiórka dostała za konkurs kulinarny, Jaszczurka za Wielką Grę, Jaskółka za Olimpiadę Sportową, a Wilga za kreatywność.

Wszystkie zdjęcia z biwaku drużyny można obejrzeć w galerii.

2 druzyna biwak gra
CZE 2012

Zbiórka zastępu zastępowych 1 DP

Jan BąkałaLink do wiadomości

Wróciwszy ze zbiórki zastępu zastępowych 1. Drużyny Puławskiej, która odbyła się w dniach 25 i 26 maja 2012 r. w Trzęsinach, nachodzi mnie taka refleksja: zastępowy z Puław nie jest jak zwykły banan, jest jak banan Chiquita*. Owszem, czasami napije się coli i zje kanapkę zrobioną przez mamusię, zaprzeczyć nie mogę. Ale jak przyjdzie co do czego, to każdy z nich pokazuje, że zielona (a u Pawła czerwona) naszywka Semper parati na ramieniu to nie ozdoba! Obiad? Szałas? Żaden problem! Mielone z ziemniakami w wykonaniu Pawła jak zwykle pyszne, a szałas, budowany pod dowództwem Damiana, spełnił swoją funkcję wyśmienicie.

W trakcie przygotowywania obiadu...

Podczas zbiórki, oprócz zadań związanych z organizacją obozu, który odbędzie się właśnie w Trzęsinach już w lipcu, każdy zastępowy zaliczał zadania: Paweł na sprawność mistrzowską a Kuba, Damian i Kacper na stopień ćwika. Między innymi poznaliśmy wady i zalety różnych metod sygnalizacji i komunikowania się oraz przeszliśmy krótki, przyspieszony kurs pierwszej pomocy. Po za tym nie brakowało poczucia humoru, refleksji i poważnych rozmów o przyszłości.

Wiem, że gdybym zgubił się w dzikiej puszczy i miał tych czterech ze sobą, to wszystkie inne banany nie miały by szans!* Ale każdy, zarówno chłopak jak i dziewczyna może być taki jak oni. A nawet lepszy! Wystarczy chcieć i się rozwijać. Do czego też zachęcam was. Semper parati!

* Za słabe żarty z całego serca przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać.

1 druzyna biwak zbiorka
PAŹ 2011

Wyprawa kregu młodych wędrowników do Bochotnicy

Łukasz GoluchLink do wiadomości

Wszystko zaczęło się w godzinach popołudniowych. Po lekcjach i zakończonym tygodniu szkolnym, w piątek 21 października 2011 r. spotkaliśmy się by wyruszyć w drogę. Przybyło nas troje - Artur, Przemek i Łukasz, czyli ja. Plecaki zapakowane, nogi przygotowane, w głowie wiele pozytywnych myśli, sztandar na ramię, spojrzenie na Krzyż który wyznacza cel i do dzieła!

Droga do miejsca noclegu nie była zbyt długa, aczkolwiek tuż przed dotarciem do celu zaczęło się ściemniać. Wspólny różaniec oraz rozmowy dodawały sił. Gdy dotarliśmy na miejsce noclegu mrok już całkowicie spowił okolice a w wąwozach było tak ciemno, że ledwo dostrzegalne były najbliższe drzewa. „Rozpalmy ogień - on sprawi, że będziemy czuć się bezpieczniej” pada z czyichś ust. Racja! Po kilku minutach ognisko już płonęło, a jego miękkie światło oświetlało najbliższe otoczenie. Przemek chwycił za namiot, który rozłożyliśmy razem podczas, gdy Artur rozpoczął przygotowywać kolacje. Po kolacji, w kręgu dookoła ogniska przeczytaliśmy fragment ewangelii, podzieliliśmy się przemyśleniami, pomodliliśmy się i rozpoczęliśmy przygotowania do snu. Noc zapowiadała się chłodna, przygotowaliśmy się jednak solidnie. Około 22:30 zasnęliśmy.

Po spokojnej nocy, o godzinie 7:00 wstaliśmy i rozpaliliśmy ogień. Poranek był rześki. Woda pozostawiona w menażce zamarzła, co niezaprzeczalnie świadczyło, że temperatura jest znacznie poniżej zera. Wspólnie przygotowaliśmy śniadanie, a w międzyczasie dotarł do nas ksiądz Tomek by wspólnie z nami wędrować. Po śniadaniu zwinęliśmy obozowisko i wyruszyliśmy w dalszą trasę. Szlak był wymagający. W drodze był czas na śpiew, rozmowy i spowiedź. Wspólnie podziwialiśmy piękno natury - wąwozy, dolinę Wisły, panoramę naszego miasta i okolicznych wiosek.

Za Zbędowicami zatrzymaliśmy się, by ugotować obiad. Był przepyszny - kotlety z kurczaka z ziemniakami i surówką z kapusty pekińskiej (w 2 wersjach). Po strawie cielesnej przyszedł czas na strawę duchową. Przygotowaliśmy więc ołtarz a ksiądz odprawił dla nas mszę „Zobaczcie jak pięknie się składa, nasza wędrówka przypada w pierwsze liturgiczne wspomnienie bł. Jana Pawła II. On także kochał wędrować, obcować z przyrodą, uciekać czasem od powagi i doniosłości, by pojeździć na nartach, powędrować po górach” mówił fragment kazania. Po mszy zebraliśmy się i wyruszyliśmy w dalszą drogę. Dotarliśmy do celu, którym była Bochotnica. Wszyscy pełni energii na kolejny tydzień „drogi”, radośni, uśmiechnięci wróciliśmy do domów.

biwak krag wedrowka

PAŹ 2011

Zbiórka zastępu zastępowych 1 DP

Kacper Hajduk, 1 DPLink do wiadomości

Drugiego października 2011 r. odbyła się zbiórka zastępowych 1 Drużyny Puławskiej. Rozpoczęła się krótkim wstępem w piątkowy wieczór a w sobotę rano miało miejsce starcie dwóch duetów najlepszych zastępowych w Polsce.

Na samym początku odbyła się gra. Po wykonaniu zadań obie drużyny spotkały się w drodze do siedziby strasznego Orka. Gdy zastępowi spotkali się na szlaku, doszło do sprzeczki o to, która drużyna uśmierci potwora. Po krótkiej bitwie ustalono, że drużyny osobno nie mają szans, więc połączyły siły. Po krótkim marszu natknęli się na jamę poczwary. Dzielni wojownicy walczyli o wynalazek, który pozostawał w posiadaniu Orka. Podczas jatki jeden z rycerzy śmiertelnie zranił Orka. Nie trudno się domyślić, że potworem był nasz drużynowy.

Po udanej grze przyszedł czas na posiłek i budowę stołu. Wykorzystaliśmy zupełnie nową technikę budowy. Do konstrukcji nie użyliśmy sznurka a wszystkie połączenia wykonaliśmy za pomocą wystruganych z drewna czopów. Na obiad zjedliśmy pysznego kotleta z ziemniakami i mizerią. Zaraz po posiłku wyruszyliśmy na miejsce noclegu. Tam czekała na nas niespodzianka! Między drzewami rozwieszone zostały przez Pawła Przypolskiego i Czarka Oleksiewicza liny, po których mogliśmy się wspinać.

Jesienne dni są krótkie, więc szybko nastał wieczór. Rozbiliśmy plandekę, rozpaliliśmy ognisko i wreszcie położyliśmy się do snu. W niedzielę obudziliśmy się o godzinie 6. Po pokonaniu krótkiej trasy dotarliśmy do kościoła w Kazimierzu Dolnym, gdzie uczestniczyliśmy we mszy świętej. Uważam, że zbiórka była udana!

1 druzyna biwak gra zbiorka
CZE 2010

Biwak zastępów z 1 Drużyny Puławskiej

Piotr JedziniakLink do wiadomości

Zastępy Niedźwiedź i Żubr z 1 Puławskiej wyjechały na dwudniowy biwak. W lesie nad rzeką Wieprz, w okolicach Niebrzegowa, przygotowują się do letniego obozu.

1 druzyna biwak

Wyświetl tytuły wszystkich wiadomości (151)

Najnowsze zdjęcia

Dzień modlitw za FSE

Dzień Myśli Braterskiej

Zaproszenie na opłatek

Boże Narodzenie 2016

Etykiety

1 druzyna 1 gromada 2 druzyna 2 gromada 3 druzyna biwak europa gra harce krag naleczow obietnica oboz ognisko pielgrzymka przyrzeczenie rodzice rowery sluzba swieto wedrowka wielkie lowy zaproszenie zbiorka zimowisko