Krzyż Federacji Skautingu Europejskiego

LIP 2009

Obóz 2 Szczepu Puławskiego - Ujazd 2009

Agnieszka WalczynaLink do wiadomości

Był wtorek, 7 lipca, gdy 2 Szczep Puławski wyruszył na poszukiwanie kolejnej wielkiej przygody w Góry Świętokrzyskie, do wsi Ujazd. Miejscem, w którym miałyśmy spędzić tydzień, była przepiękna polanka w lesie. Ze względu na naszą małą liczebność jako Drużyna, miałyśmy więcej pracy, ale nie martwiłyśmy się tym.

Po przyjeździe nie zdążyłyśmy wiele zrobić, gdyż po obiadokolacji, na którą dochodziłyśmy, pomagałyśmy gromadzie rozbić dwa namioty, tzw. dziesiątki. Tego dnia, późnym wieczorem, padłyśmy znużone snem. Jednak niedługo przerwała go burza i prześwitujące przez tropik namiotu błyskawice. Następnego dnia wiele godzin poświęciłyśmy na pionierkę - zbudowałyśmy sobie prycze i zaczęłyśmy prace nad stołem, pomagałyśmy w obozowisku wilczków, w którym były wspólne ważne obiekty m.in. magazyn, kuchnia no i oczywiście latryna:). Nie można pominąć, iż przez cały obóz wiernie towarzyszył nam pies, z którym było trochę kłopotów. Dzień Wielkiej Gry jak zawsze krył w sobie wiele emocji. Miałyśmy okazje przynajmniej na chwilę przenieść się w czasy dobrze znanej Pocahontas.

W końcu nadszedł dzień, w którym wyruszyłyśmy na Explo. Noclegu w Ujeździe użyczył nam pewien gospodarz, który dostarczał nam siano do sienników. Noc w stodole będzie niezapomniana. Spotkałyśmy się z ogromną życzliwością gospodarza i jego rodziny. Dostałyśmy kolację i ciepłą herbatę, mieszkańcy rozmawiali z nami, byli bardzo uprzejmi i radośni. O 4:00 piejący kogut obudził i nas i kury, które potem nie dały nam zasnąć. Ok. 8:00 byłyśmy gotowe do opuszczenia gospodarstwa i dalszej drogi, jednak zostałyśmy zaproszone na śniadanie i herbatę. Około godz. 10:00 pod zamkiem Krzyżtopór, w którego bliskiej okolicy obozowałyśmy, spotkałyśmy Magdę (naszą drużynową) oraz gromadę, przewodniczki i naszą panią przewodnik. Zwiedziłyśmy stary zamek, którego historia zapierała dech w piersiach. Wieczorem po przygotowaniu potrawy na konkurs kulinarny (a były to podpłomyki i dwie opcje ich skonsumowania - z sosem chili, papryką i pomidorkami lub z domowym dżemem truskawkowym i ananasem) drużyna, wraz z gośćmi rozpoczęła kulinarną wieczerzę. Było śpiewająco i smacznie (dh. drużynowa zrobiła dwie pyszne sałatki). Przedstawiłyśmy również pantomimą relację z wyprawy Explo.

W niedzielę wybrałyśmy się do Iwanisk, gdzie uczestniczyłyśmy w Eucharystii. W drodze powrotnej przejechałyśmy się elegancką bryczką, zaprzężoną w klacz o wdzięcznym imieniu Laura. Zjadłyśmy obiad, a późnym wieczorem przyjechał nasz ks. Tomek. W przedostatni obozowy dzień po Eucharystii wyruszyłyśmy z Gromadą do Opatowa. Zwiedziłyśmy podziemia miasta, gdzie było bardzo... śmiesznie. Przeszłyśmy przez Bramę Warszawską, zwiedziłyśmy Kolegiatę św. Marcina, lecz najpiękniej było w kaplicy Najświętszego Sakramentu, gdzie chwilę wyciszyłyśmy się i zatrzymałyśmy przy Tym, który był z nami przez cały obóz i jest nadal.

Wielkimi krokami zbliżała się ostatnia noc. Przygotowałyśmy skecz z humorem przedstawiający cały obóz, nazbierałyśmy chrustu, ks. Tomek rozpalił ognisko i rozpoczął się Bal Kapitański. Pełen radości, śpiewu i oczywiście jedzenia. W trakcie balu nastąpiło przejście do drużyny trzech wilczków - Agi, Izy oraz Łucji. Po obrzędzie ksiądz i gromada poszli spać do swoich namiotów, a my, czyli drużyna w nowym składzie oraz drużynowa Magda i przewodniczka Ola Wolska balowałyśmy, niektórzy nawet do białego rana. Było to niezapomniane przeżycie.

Rano pozdrowiły nas promienie słońca i zaroszona trawa. Po spakowaniu się, śniadaniu, ostatniej obozowej Eucharystii, apelu końcowym i zakupieniu lodów, które były prezentem od księdza, ruszyłyśmy w drogę powrotną. Mimo że obóz trwał tylko tydzień, był to wspaniały czas radości, zabawy i wysiłku. Czas który dał nam możliwość obozowania w tak wspaniałym gronie.

2 druzyna 2 gromada gra oboz

Wyświetl wszystkie wiadomości

Najnowsze zdjęcia

Dzień modlitw za FSE

Dzień Myśli Braterskiej

Zaproszenie na opłatek

Boże Narodzenie 2016

Etykiety

1 druzyna 1 gromada 2 druzyna 2 gromada 3 druzyna biwak europa gra harce krag naleczow obietnica oboz ognisko pielgrzymka przyrzeczenie rodzice rowery sluzba swieto wedrowka wielkie lowy zaproszenie zbiorka zimowisko