Krzyż Federacji Skautingu Europejskiego

MAJ 2006

Harce Majowe - Mieszko 2006

Jakub BąkałaLink do wiadomości

Harce rozpoczęliśmy już w Puławach solidnymi przygotowaniami. Każdy zastęp uczył się węzłów oraz samarytanki, każdy zastęp przygotował także odpowiedni strój (tunika). Gotowi do wyjazdu spotkaliśmy się na puławskim PKP.

Dojechaliśmy. Pogodna niezbyt miła - deszcz i dość chłodno. Przed dworcem czekały autobusy gotowe rozwieźć harcerzy do różnych miejsc. Już tutaj dokonał się podział na cztery plemiona - Ślężan, Goplan, Wiślan i Pomorzan. Wieczorem tylko rozbiliśmy namioty i zjedliśmy kolację z naszymi zastępami gemini (każdy zastęp miał przydzielony zastęp gemini).

Dzień pierwszy właściwych harców – rajd. Trasa może nie była długa – jednak trzeba było ją przejść z dużymi plecakami, namiotami itd. więc nie było tak łatwo. Podczas rajdu odbyła się „akcja ratunkowa” zastępu gemini na której zastępy mogły sprawdzić swoje umiejętności w udzielaniu pierwszej pomocy. Wieczorem w każdym z plemion odbyło się ognisko.

Noc. Koło pierwszej w nocy usłyszeliśmy jakieś krzyki. Ubraliśmy się szybko i pobiegliśmy. Otrzymaliśmy prezent i wróciliśmy do namiotów.

Dzień drugi. Właściwa gra. Nie będę opisywał wszystkich szczegółów gry, ogólnie, dużo zadań, technik, walk na chusty. Wszystko czego harcerska dusza zapragnie. Wieczorem odbyły się ogniska w każdym z plemion. A po ognisku nocna gra. Dwie godziny skradania i wyłapywania skradających. Na koniec, albo raczej już na początek nowego dnia Mieszko zjednoczył wszystkie plemiona.

Dzień trzeci. Rano w dość krótkim czasie się zebraliśmy. Odbyła się msza z udziałem biskupa. Czekaliśmy na apel końcowy. Mieszko ogłosił wyniki. Parę słów dodał namiestnik harcerzy. Koniec. Jeszcze tylko kilka godzin tułaczki po pociągach i siedzenia na stacjach...

1 druzyna gra harce

Wyświetl wszystkie wiadomości

Najnowsze zdjęcia

Dzień modlitw za FSE

Dzień Myśli Braterskiej

Zaproszenie na opłatek

Boże Narodzenie 2016

Etykiety

1 druzyna 1 gromada 2 druzyna 2 gromada 3 druzyna biwak europa gra harce krag naleczow obietnica oboz ognisko pielgrzymka przyrzeczenie rodzice rowery sluzba swieto wedrowka wielkie lowy zaproszenie zbiorka zimowisko