Krzyż Federacji Skautingu Europejskiego

Skontaktuj się z nami

Pomóż nam i przekaż 1%

Jesteśmy organizacją pożytku publicznego. Możesz
nam bardzo pomóc przekazując 1% swojego podatku.
Nasz numer KRS to 0000089011.
Więcej informacji znajdziesz tutaj...

SIE 2009

Wędrówka Ogniska św. Klary - Beskidy 2009

Joanna WolskaLink do wiadomości

Po kilkugodzinnej, wykańczającej, nocnej podróży pociągiem wreszcie dotarłyśmy do miejsca, w którym rozpoczęłyśmy naszą wędrówkę. W Bielsko Białej dołączył do nas ojciec Robert Pawlak, który towarzyszył nam w ciągu całej wyprawy. Pierwszym naszym celem był Klimczok – szczyt, na którym spożyliśmy nasz główny posiłek. Słońce dawało się we znaki , ale piękne widoki rekompensowały wszelkie zmęczenie. Po drodze do Szczyrku, miejsca naszego noclegu, ojciec odprawił dla nas Mszę św.

Dzień drugi był przełomowym dniem naszego marszu. Zdobyliśmy dwa z trzech najwyższych szczytów Beskidów – Skrzyczne i Baranią Górę. Po drodze dwa razy zaskoczyła nas ulewa i ogromny grad, więc później chcąc, nie chcąc suszyliśmy się na beskidzkich skałach. Baranią Górę zdobyliśmy w godzinach wieczornych więc na miejsce noclegu, po całym dniu wędrowania, dotarliśmy dopiero po godz. 21:00.

Kolejny nasz dzień minął pod hasłem „odpoczynku”. Wykończeni dniem poprzednim doszliśmy do Milówki, gdzie nad rzeką spędziliśmy resztę dnia. Czymś wspaniałym było moczenie nóg, na tle gór, z piosenką na ustach.

Następnego dnia, zaraz po odmówieniu jutrzni, wyruszyliśmy w drogę. Wędrowaliśmy po pobliskich szlakach Milówki, z której wieczorem dojechaliśmy do Rychwałdu, miejsca klasztoru ojca Roberta. Tam spędziliśmy kolejny dzień, wędrując i odpoczywając nad Jeziorem Żywieckim. Wieczorem, na zakończenie naszej wędrówki, przy blasku ognia, wsłuchaliśmy się w ostatnią konferencję ojca o tajemnicach światła.

Nazajutrz, wczesnym rankiem, wyruszyłyśmy w drogę powrotną do Puław. Letnia wędrówka Ogniska św. Klary dobiegła końca.

"Naprzód dziewczęta,
precz z bezczynnością.
Podajmy sobie siostrzaną dłoń,
idźmy z energią, idźmy z ufnością,
naprzód, a śmiało przez życia toń."
(Olga Małkowska)

Zaproszenie na opłatek

Boże Narodzenie 2016

Etykiety

1 druzyna 1 gromada 2 druzyna 2 gromada 3 druzyna biwak europa gra harce krag naleczow obietnica oboz ognisko pielgrzymka przyrzeczenie rodzice rowery sluzba swieto wedrowka wielkie lowy zaproszenie zbiorka zimowisko