Krzyż Federacji Skautingu Europejskiego

Skontaktuj się z nami

Pomóż nam i przekaż 1%

Jesteśmy organizacją pożytku publicznego. Możesz
nam bardzo pomóc przekazując 1% swojego podatku.
Nasz numer KRS to 0000089011.
Więcej informacji znajdziesz tutaj...

LIP 2007

Obóz 2 Gromady Puławskiej - Mostki 2007

Agnieszka WalczynaLink do wiadomości

2 lipca, 6:00, zbiórka na PKP - tak wcześnie zaczął się nasz obóz. Razem z 2 Gromadą Lubelską pojechałyśmy po przygody w Góry Świętokrzyskie, do małej wsi Mostki. Na miejscu, w małym lasku brzozowym swoje namioty. Fabuła obozu brzmiała: Przeżyć smerfną przygodę. Jedna z naszych grup namiotowych musiała wymienić się z Gromadą z Lublina namiotami, ponieważ się nie mieściły. Niestety zmiana była odczuwalna, szczególnie podczas burzy i snu. W Mostkach obozował z nami Rudi - miejscowy, bezpański pies. Na zwiadach dowiedziałyśmy się, że nazwa wsi pochodzi od dużej ilości mostków przez miejscowe rzeczki. Drugiego dnia, zajmowałyśmy się głównie pionierką i urządzaniem obozowiska. Nie było czasu na nudę - kiedy padał deszcz, druhny prowadziły w ośrodku lekcje śpiewu. Codziennie o 12:00 odmawiałyśmy Anioł Pański, później było Spotkanie ze Słowem. O 21:30 odbywała się Rada Akeli, w której brały udział Akele i szóstkowe - jeśli ich nie było, zastępowały je czołowe. Na każdym Apelu, wciągana była flaga Polski.

Pogoda nie dopisywała, więc druhna komendantka zabrała nas na basen i pizzę do Skarżyska-Kamiennej. Miałyśmy audycję w Radiu Kielce. Było bardzo fajnie. Czwartego dnia również czekały na nas niespodzianki - wyjazd do Bałtowa. W czasie długiej podróży, pewna pani w autobusie uczyła nas różnych piosenek z czasów, kiedy ona była harcerką. Zwiedziłyśmy Park Bałtowski i Krainę koni, przykro nam było odjeżdżać - tam było wspaniale! Po powrocie do Mostek obejrzałyśmy Smerfy. Kiedy od 22:00 do 24:00 młodsze dziewczyny pełniły swoją wartę, usłyszały że ktoś się skrada. Rozejrzały się, poświeciły latarkami. Intruzem okazał się Rudi! Starsze dziewczyny wartowały od 24:00 do 2:00. Wiola zauważyła kogoś obcego, kto siedział i coś pił parę metrów od obozowiska. Paula i Aga Walczyna wpadły w panikę, tylko Gosia okazała się odważna. Podeszła z rozstrzęsioną Paulą i udowodniła, że wiatru i małego krzaczka nie należy się bać!

Nie obyło się bez Olimpiady Sportowej, którą zwyciężyła nasza Gromada oraz Biegu sprawnościowego.

Piątego dnia, solidnie wzięłyśmy się za sprzątanie obozu, gdyż ok. 10:00 przyjechał Sanepid. Na szczęście obyło się bez kar. Ponieważ był pierwszy piątek, wybrałyśmy się do kościoła, gdzie Aga Nowak przeczytała Czytanie, a Domka i Aga Walczyna zaśpiewały psalm. Zdziwiłyśmy się, kiedy pewna starsza pani dziękowała nam, za to że przyszłyśmy. Powiedziała, że z tej wsi tylko jedno dziecko odprawia pierwsze piątki.

Powoli zbliża się koniec obozu. Szóstego dnia wyruszyłyśmy na Wielka Grę, którą również zwyciężyłyśmy. Rozpoczął się Bal Kapitański. Druhny przygotowały mnóstwo owoców i słodyczy. Konkurs kulinarny wygrały lody jagodowe 2 Gromady Lubelskiej. Były prezentacje strojów. Niestety trzy wilczki zatruły się obiadem, dwie z nas nie spały całą noc, tylko razem z druhną Magdą i Lidka przygotowywały nagrody.

Biedny Rudi. To już dzisiaj wyjeżdżamy. O 12:00 poszłyśmy do kościoła, Aga Walczyna czytała czytanie i razem z Agą Nowak zaśpiewały psalm. Paula Pacek 2GP, Wiola Seremak 2GP i Patrycja Kociuba 2GL, a Aga Walczyna i Gosia Boruch dostały spraawności: Liturgisty i Pływaka! Resztę dnia sprzątałyśmy obozowisko oraz ośrodek i pakowałyśmy się.

Konkurs na wzorowego wilczka wygrała Gosia Boruch 2GP. Konkurs na radosnego wilczka wygrała Zuzia Zglińska 2GL. Konkurs na najbardziej rozśpiewane wilczki wygrały: Aga Nowak 2GP i Domka Grzejda 2GP. Konkurs na najpiękniejsze kartki obozowe wygrały: Paula Pacek 2GP i Jula Konefał 2GL. Konkurs na najładniejszy strój Smerfa wygrała Smerfetka - Ania Borowik 2GL. 1 miejsce w biegu sprawnościowym zajęła Patrycja Kociuba 2GL, 2 - Aga Walczyna 2GP, 3 - Wiola Seremak 2GP.

Serdecznie dziękujemy: Z.A. Puławy S.A. za dofinansowanie obozu, panu Krzysztofowi za życzliwość i pomoc, księdzu proboszczowi parafii w Mostkach, paniom kucharkom, druhnom komendantce Magdzie Irsze i oboźnej Ani Białek, druhnom: Lidce Sosze i Izie, 2 Gromadzie Lubelskiej i 2 Gromadzie Puławskiej, Rudiemu, wszystkim, którzy okazali nam pomoc! Obóz był bardzo udany. Czuwaj!

2 gromada gra oboz

Wyświetl wszystkie wiadomości

Najnowsze zdjęcia

Dzień modlitw za FSE

Dzień Myśli Braterskiej

Zaproszenie na opłatek

Boże Narodzenie 2016

Etykiety

1 druzyna 1 gromada 2 druzyna 2 gromada 3 druzyna biwak europa gra harce krag naleczow obietnica oboz ognisko pielgrzymka przyrzeczenie rodzice rowery sluzba swieto wedrowka wielkie lowy zaproszenie zbiorka zimowisko