Krzyż Federacji Skautingu Europejskiego

Skontaktuj się z nami

Pomóż nam i przekaż 1%

Jesteśmy organizacją pożytku publicznego. Możesz
nam bardzo pomóc przekazując 1% swojego podatku.
Nasz numer KRS to 0000089011.
Więcej informacji znajdziesz tutaj...

SIE 2013

Obóz 2 Gromady Puławskiej w Oblasach

Zuzia Pietras, Zosia Karamon, Kasia KałdunekLink do wiadomości

Czwartek 4.07.2013 - dzień 1

Hasło dnia: „Na Skale Narady nie marnowano nigdy słów bez potrzeby”

Pierwszego dnia obozu spotkałyśmy się w Oblasach. Rozłożyłyśmy namioty i swoje rzeczy. Po ciekawych zabawach i obiedzie poszłyśmy na zwiad do Janowca, w którym zwiedziłyśmy ruiny zamku, potem był apel.

Gdy wróciłyśmy do obozu była msza i odwiedził nas ks. Grzegorz. Następnie kolacja, mycie i spanie. (Zuzia Pietras)

Piątek 5.07.2013 - dzień 2

Hasło dnia: „Lepiej jest biegać całą gromadą niż każdy miałby biegać samotnie”

Tego dnia pobudka była o 7:15. Zrobiłyśmy gimnastykę i poranną toaletę. Ubrałyśmy się w mundury i zjadłyśmy śniadanie. Potem była Wielka Gra. Szłyśmy przez pole, w stronę lasu. Pierwszym zwierzęciem, które spotkałyśmy była Baghera. Musiałyśmy zabandażować jej łapę. Powiedziała nam, że Mowgli został porwany i dała nam karteczkę. Poszłyśmy dalej. Na drzewie zobaczyłyśmy maskę żółwia Oo i list. Miałyśmy go zaszyfrować. Dalej, na polu kukurydzy wisiała maska węża Kaa, a obok był kawałek bibuły udający rzekę. Trzeba było się przez nią przeprawić budując tratwę. Następnie weszłyśmy w las, a tam spotkałyśmy Baloo. Naszym zadaniem było zbudowanie ogniska. Za dobrze wykonane zadanie otrzymałyśmy drugą karteczkę. Wyszłyśmy z lasu i po chwili zobaczyłyśmy maskę Chila. Obok niej, na gałęzi, wisiały dwa balony. Przebiłyśmy jeden z nich. Wypadła z niego karteczka. Zabrałyśmy ją i poszłyśmy dalej. Spotkałyśmy Ikkiego. Odpłynęła mu łódka, więc musiałyśmy przywiązać ją zwierzakowi do łapy. Ikki także dał nam karteczkę. Nie daleko Ikkiego stał Hathi. Miał podartą koszulkę Mowgliego. Naszym zadaniem było załatanie dziury. Od Hathiego dostałyśmy ostatnią karteczkę.

Ostatnim punktem Wielkiej Gry było uratowanie przywiązanego do drzewa Mowgliego. Rozwiązałyśmy go, a za to dostałyśmy paczkę ciastek. Z otrzymanych od różnych zwierząt karteczek ułożyłyśmy temat dnia. Jak wróciłyśmy do obozu, dziewczyny z Nałęczowa wybierały się na wycieczkę do Bałtowa. My zrobiłyśmy sobie drugie śniadanie. Potem śpiewałyśmy piosenki. Zrobiłyśmy obiad i go zjadłyśmy.

Następnie były dwa biegi sprawnościowe. Pierwszy z nich był na czas. Trzeba było: skakać na jednej nodze, przechodzić przez tunel z hula-hopów, biec z kamieniem na łyżce, a z łyżką w buzi, rzucać trzema piłeczkami do miski, skakać na skakance i szybko wrócić na linię startu. Drugi bieg był w parach. Jedna osoba miała zawiązane oczy, a druga mówiła jej gdzie ma iść i co robić. Za biegi dostałyśmy naklejki. Potem była msza, kolacja, mycie i spanie. (Zosia Karamon)

Sobota 6.07.2013 - dzień 3

Hasło dnia: „Wilki są wolnym plenieniem przeto podlegają rozkazom naczelnika gromady”

Dzisiaj wstałyśmy wcześnie, około 7:00. Najpierw była rozgrzewka i śniadanie. Ubrałyśmy się i naszykowałyśmy rzeczy na wyjście do Kazimierza Dolnego. Gdy doszłyśmy do promu, to przepłynęłyśmy nim na drugą stronę Wisły. Najpierw byłyśmy na Rynku, potem na Górze Trzech Krzyży. Następnie poszłyśmy do kamieniołomów zjeść obiad (pierogi ruskie).

Później poszłyśmy do WOPR-owców. Było ognisko i różne świetne zabawy. Na drugą stronę Wisły przepłynęłyśmy z ratownikami. (Kasia Kałdunek)

Niedziela 7.07.2013 - dzień 4

Hasło dnia: „Jak pnącza pień opasują, tak prawo wokół nas się winie, bo wilk jest siłą drużyny a wilka siła w drużynie”

Dziś wstałyśmy około 8:00. Zjadłyśmy śniadanie i wyszłyśmy do kościoła do Janowca. Na miejscu była msza. Po niej byłyśmy na lodach i wróciłyśmy do obozu. Tam czekali rodzice Zuzi i mama Kornelii. Spakowałyśmy się i wyjechałyśmy. Na obozie było super! (Kasia Kałdunek)

2 gromada gra oboz

Wyświetl wszystkie wiadomości

Najnowsze zdjęcia

Dzień modlitw za FSE

Dzień Myśli Braterskiej

Zaproszenie na opłatek

Boże Narodzenie 2016

Etykiety

1 druzyna 1 gromada 2 druzyna 2 gromada 3 druzyna biwak europa gra harce krag naleczow obietnica oboz ognisko pielgrzymka przyrzeczenie rodzice rowery sluzba swieto wedrowka wielkie lowy zaproszenie zbiorka zimowisko